تعمیر گیربکس اتوماتیک, تعمیرگاه گیربکس سروستانی, گیربکس اتوماتیک, گیربکس پژو

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو با بهترین کیفیت

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو در تعمیرگاه گیربکس سروستانی ( شیراز گیربکس ) با بهترین کیفیت توسط تعمیرکاران با تجربه در این مجموعه. کادر با تجربه تعمیرگاه شیراز گیربکس، با ارائه خدمات با کیفیت به تعمیر خودروی شما می‌پردازند؛ و در صورت نیاز با ارائۀ مشاوره در خصوص تعمیر و نگهداری از گیربکس به شما کمک خواهند کرد.

یکی از اقداماتی که برای سلامتی و عملکرد مناسب خودرو پژو الزامیست، تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو می‌باشد. با گذر زمان ممکن است شاهد برخی از مشکلات در خودرو مانند فرسودگی قطعات ‌باشیم. پس لازم است در ابتدا دربارۀ مشکلات گیربکس اطلاعات کافی داشته تا بتوانیم از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری کنیم. در این مطلب به صورت مختصر با گیربکس پژو آشنا می‌شویم و سپس در مورد مشکلات و نحوۀ تعمیر آن به طور مفصل‌ صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید…

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو امری بسیار تخصصی است. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم این کار را به یک کادر خبره و با تجربه بسپارید؛ تا به بهترین نحو مشکل گیربکس اتوماتیک خودرو شما را برطرف نمایند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک سروستانی (فرزاد سابق) با بیش از 45 سال سابقه در امر تعمیرات خودرو مفتخر است خدمات با کیفیت و رضایتمندی را به همشهریان و هم استانی های عزیز در استان فارس ارائه  می‌دهد. همچنین هموطنان ما در سایر استان های کشور از جمله استان بوشهر، خوستان و… با اعتماد به مجموعه شیراز گیربکس، گیربکس اتوماتیک خودرو خود را برای این مجموعه ارسال می کنند تا اقدام به رفع مشکل آن کرده و به وی بازگردانده شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو ، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه های زیر، با متخصصان مجموعۀ شیراز گیربکس در ارتباط باشید.

پژو؛ نامی بسیار آشنا در صنعت خودرو سازی ایران

شرکت پژو - تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

شرکت پژو یک برند محبوب فرانسوی است. این شرکت بخش بزرگی از صنعت خودروسازی را تشکیل داده و نقش اساسی و مهمی را در این زمینه دارد. امروزه کمپانی پژو عضوی از زیر مجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن هم محسوب می‌شود.

خودروهای پژو را می‌توان یکی از جدانشدنی‌ترین خودروها در کشورمان دانست. از آن جایی که این خودروها طرفداران زیادی دارند و نمونه‌های موفقی از آن‌ها هم به فروش رسیده؛ می‌توان نتیجه گرفت که بسیاری از افراد از عملکرد آن راضی هستند.

به طور کلی شرکت پژو به مصرف سوخت و عملکرد خودرو اهمیت زیاده داده است. قطعات خودرو مخصوصا گیربکس آن نقش مهمی در کیفیت رانندگی دارند به همین علت هم بسیار مهم هستند. از این رو آشنایی با قطعات و نحوه عملکرد آن‌ها برای کسانی که خودرویشان نیاز به تعمیر دارد، لازم است.

در همین راستا همکاران ما در مجموعه تعمیرگاه شیراز گیربکس با صبوری به سوالات شما در این زمینه کامل‌ترین پاسخ را می‌دهند؛ و در صورت نیاز با استفاده از به روزترین خدمات به تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو می‌پردازند تا رانندگی لذت بخش‌تری را تجربه کنید.

همراهی و اعتماد شما به مجموعه شیراز گیربکس

گیربکس اتوماتیک پژو

گیربکس اتوماتیک پژو

در این روزهایی که اکثر افراد به دنبال خرید خودروهای اتوماتیک هستند؛ احتمالا خرید خودروهای پژو یکی از گزینه های انتخاب آن‌ها خواهد بود. در خودروهای اتومات تعویض دنده به صورت خودکار، تنها با استفاده از یک اهرم و فشردن پدال گاز انجام می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک پژو، جزء گیربکس‌های معروف و تیپ ترونیک بوده که توسط شرکت رنو فرانسه ساخته شده است. این شرکت در بسیاری از خودروها مانند مگان، داستر و… از گیربکس AL4 استفاده کرده که به طبع خودروهای شرکت پژو مانند 206، 308 و… هم مجهز به همین گیربکس هستند.

گیربکس اتوماتیک پژو دارای پنج دنده بوده که چهار دنده برای حرکت به جلو و یک دنده برای عقب طراحی شده است. این طراحی باعث شده تا خودرو بتواند در شرایط مختلف بهترین شتاب گیری را داشته باشد.

در خودروهای دنده اتوماتیک به جای کلاچ از قطعه‌ای به نام مبدل گشتاور استفاده می‌شود. این قطعه با کمک کنترل الکترونیکی باعث شده تا همه چیز در گیربکس به صورت الکتروهیدرولیک مدیریت شود. برای آشنایی بیش‌تر با گیربکس اتوماتیک پژو پیشنهاد می‌کنیم مطلب گیربکس Al4 را مطالعه کنید.

✅ کادر مجرب و متخصص تعمیرگاه شیراز گیربکس آمادۀ پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند. بنابراین بدون نگرانی، هر آنچه که نیاز دارید در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو بدانید را بپرسید؛ تا کامل‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ را در اسرع وقت دریافت کنید.

گیربکس اتوماتیک پژو از نظر کیفیت

به صورت کلی گیربکس‌های تیپ ترونیک از لحاظ کیفیت در جهان ثابت شده هستند. به همین علت کمپانی‌های زیادی در خودروهای خود از این گیربکس استفاده می‌کنند. همان طور که گفتیم از گیربکس AL4 در خودروهای داخلی هم استفاده می‌شود که بسیاری از افراد از عملکرد آن راضایت دارند.

اما خرابی قطعات گیربکس یا عملکرد نامناسب آن‌ها امری دور از ذهن نیست و ممکن است برای همۀ افراد اتفاق بیوفتد. بنابراین در قسمت‌های بعد در مورد مشکلات و نحوۀ تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو به صورت کامل صحبت می‌کنیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

اولین و مهم‌ترین مرحله در تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو دانستن مشکل اصلی خودرو است؛ زیرا با تشخیص نادرست مشکل، به خودرو آسیب جدی وارد می‌شود. تعمیرگاه گیربکس سروستانی با بیش از 45 سال سابقه، عیب و مشکلات خودرو را به صورت دقیق شناسایی می‌کند. در این قسمت رایج‌ترین مشکلات گیربکس پژو را توضیح می‌دهیم و سپس در مورد نحوۀ تعمیر آن صحبت می‌کنیم.

مطلب مرتبط: گیربکس پژو

عملکرد نامناسب گیربکس اتوماتیک؛ تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک پژو

1) تعویض سخت دنده

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام تعویض دنده کمی اذیت شوید به طوری که احساس کنید به سختی تعویض دنده انجام می‌شود. این مشکل در بسیاری از خودروها وجود دارد و باعث می‌شود افراد از رانندگی لذت نبرند و کمی هم اعصابشان خورد شود.

با وجود این مشکل، یک پیغام بر روی صفحۀ مرکزی خودرو ایجاد می‌شود؛ و به شما اخطار می‌دهد تا حتما به تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو خود بپردازید.

علائمی مانند کمبود روغن گیربکس، وجود نقص در سنسورها مخصوصا سنسور فشار و فرسوده شدن قطعات، باعث می‌شوند تا تعویض دنده به سختی انجام شود.

نحوۀ تعمیر:

برای حل این مشکل در ابتدا باید سطح و کیفیت روغن را بررسی کرده؛ سپس در صورت مشاهده هر گونه ذرات آلوده در روغن باید آن را تعویض کنید. اما بررسی قطعات برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو کار هر کسی نیست و نیازمند به تجربه و تخصص کافی دارد؛ که همکاران ما در تعمیرگاه شیراز گیربکس این کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

2) تاخیر در عملکرد گیربکس

به صورت کلی گیربکس اتوماتیک پژو طوری طراحی شده است که تعویض دنده را در کسری از ثانیه انجام دهد. اما ممکن است شما در هنگام افزایش سرعت و یا حتی در حرکت آهسته خودرو، تاخیر در تعویض دنده را احساس کنید. در این صورت عملکرد گیربکس هم با تاخیر انجام شده و باعث خرابی آن می‌شود.

آلودگی بیش از حد مایع گیربکس، کثیف شدن فیلتر روغن و یا حتی سایش زیاد سوپاپ باعث ایجاد این مشکل می‌شوند.

نحوۀ تعمیر:

همانند مشکل قبل در قدم اول سطح روغن را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض می‌کنیم. توجه داشته باشید در هر بار بررسی روغن، فیلتر آن را هم بررسی کنید زیرا گاهی اوقات فیلتر آلوده به تنهایی مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

از طرف دیگر سایش و فرسودگی بیش از حد بدنۀ سوپاپ باعث کاهش و یا از بین رفتن فشار سیال در گیربکس شده؛ همین امر منجر به ایجاد اختلال در عملکرد گیربکس می‌شود. در این صورت تنها راه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو تعویض قطعات است. باز هم توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیش‌تر خودرو را به دست افراد مطمئن بسپارید.

3) تقه زدن و صداهای ناله در گیربکس

یکی از مشکلات جدی در خودرو همین تقه زدن است؛ در حقیقت به ما هشدار می‌دهد که وقت آن رسیده تا فکری برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو کنیم.  اگر شما هم احساس کردید صدای تقه زدن یا هر نوع صدای دیگر را در هنگام رانندگی یا به خصوص در دنده عقب می‌شنوید؛ باید هر چه سریع‌تر برای عیب‌یابی خودرو را به پیش کارشناس ببرید تا آن را رفع کنند.

دلایل تقه زدن گیربکس و نحوه تعمیر آن

• فرسوده شدن قطعات و سوپاپ‌ها

معیوب بودن قطعات مخصوصا سوپاپ‌ها در عملکرد گیربکس تاثیر زیادی دارند. با فرسوده شدن قطعات، کیفیت روغن گیربکس کاهش پیدا می‌کند و دیگر عملکردی روان نخواهد داشت. در این حالت کاملا طبیعی است که صدای تقه زدن را از گیربکس اتوماتیک بشنویم. برای رفع این مشکل و تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو همان طور که در قسمت قبل اشار کردیم باید قطعات را تعویض کنیم. البته برای اطلاعات کامل‌تر در این مورد توصیه می‌کنیم مطلب “تقه زدن گیربکس اتوماتیک” را هم مطالعه بفرمایید.

• آلودگی روغن

عملکرد صحیح و مناسب گیربکس به کیفیت روغن استفاده شده در آن بستگی دارد. در صورت آلوده شدن مایع، گیربکس به صورت ضعیف عمل می‌کند و به همین علت ممکن است شما صداهایی را متوجه شوید.

برای حل این مشکل بهتر است با مطالعۀ دفترچۀ راهنما، در فواصل معین روغن گیربکس را را چک کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

1) سرویس گیربکس اتوماتیک را جدی بگیرید

گیربکس خودرو حساس‌ترین بخش خودرو است. اگر سرویس دوره‌ای خودرو را جدی نگیرید و آن را به حال خود رها کنید؛ پس از مدتی باید خودرو را به جای خانه در تعمیرگاه قرار دهید. در هنگام سرویس گیربکس، تمامی قطعات خودرو به صورت منظم بررسی می‌شوند و در صورت وجود ایراد یا نقصی در خودرو حتما آن را رفع می‌کنند.

2) عادات مناسب در رانندگی را یاد بگیرید

شاید از این مورد تعجب کنید، اما نوع رانندگی شما بر روی عملکرد قطعات خودرو مخصوصا گیربکس تاثیر مستقیم دارد. برای مثال نباید از خودرویتان به عنوان یدک‌کش استفاده کنید و اینکه از شتاب گرفتن ناگهانی نیز جلوگیری کنید.

هزینۀ تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

اطمینان خاطر شما الویت اصلی ماست. همکاران ما در مجموعه شیراز گیربکس (گیربکس سروستانی) با چندین سال تجربه در تعمیر گیربکس اتوماتیک در تمامی مراحل تعمیر خودرو در کنار شما خواهند بود. پس با خیالی آسوده خودروی خود را به دست متخصصین تعمیرگاه شیراز گیربکس بسپارید و نگران کوچک‌ترین مشکلات از لحاظ فنی، کیفیت و مالی نداشته باشید. زیرا ما تعمیر گربکس اتوماتیک پژو را با حداقل هزینه و بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز انجام می‌دهیم.

نوبت تعمیر گیربکس اتوماتیک در شیراز

⚠️ کاربران گرامی توجه نمایید؛ در مجموعه شیراز گیربکس خدمات مرتبط با "تبدیل گیربکس دنده ای به گیربکس اتوماتیک" ارائه نمی شود. به استثنا این مورد، همکاران ما آماده ارائه تمامی خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک به شما عزیزان هستند. .

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

چه روزهایی برای مراجعه شما به تعمیرگاه مناسب تر است؟*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *