mvm, ام وی ام

ام وی ام x22 اتوماتیک

ام وی ام x22

در این مطلب با خودرو ام وی ام x22 اتوماتیک بیشتر آشنا خواهیم شد و آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در بین بازار داغ کراس اوورهای شهری، قطعا نام ام وی ام x22 را شنیده‌اید. خودروی چری تیگو 3x که در ایران آن را با نام ام وی ام x22 می‌شناسیم، توسط شرکت چری ساخته شد. شرکت چری یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی است، که به عنوان تولیدکننده اصلی خودرو و موتور شاخته می‌شود. این شرکت رتبه هفتم را از نظر تولید خودرو در کشور چین دارد.

ام وی ام x22 با طراحی اسپرت و زیبای خود افراد جوان را بیش‌تر به سوی خود جذب کرد. به همین علت به یکی از پر فروش‌ترین خودروها تبدیل شد و تصور همه را از خودروهای چینی بهم ریخت. اگر می‌خواهید در مورد ام وی ام x22 اطلاعات بیش‌تری کسب کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گیربکس ام وی ام x22 اتوماتیک

گیربکس ام وی ام x22 اتوماتیک
گیربکس ام وی ام x22 اتوماتیک

ام وی ام x22 اتوماتیک مجهز به گیربکس اتوماتیک از نوع AT است. امروزه یکی از پرکاربردترین نوع گیربکس‌‌های اتوماتیک، گیربکس‌های AT هستند. این گیربکس به گیربکس سیاره‌ای هم معروف است. زیرا قدرت و نیرو را از طریق چرخ دنده‌های سیاره‌ای انتقال می‌دهد.

گیربکس اتوماتیک مهم‌ترین قسمت خودروی ام وی ام x22 است، زیرا باعث می‌شود شما رانندگی بهتری را تجربه کنید و به علت نداشتن کلاچ، استهلاک خودرو را کاهش می‌دهد.

در خودروهای اتوماتیک مبدل گشتاور عملکردی شبیه کلاچ داشته و هیدرولیکی است و سیستم کنترلی دارد. نحوۀ عملکرد گیربکس ام وی ام x22 به این صورت است که در ابتدا نیرو را از موتور گرفته و آن را به صورت افزایش سرعت یا افزایش قدرت به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

برای داشتن خودرویی بهتر باید نگهداری از گیربکس ام وی ام x22 را جدی بگیرید و به صورت مرتب روغن گیربکس را بررسی کرده و به سرویس‌های دوره‌ای را توجه کنید.

مغز گیربکس ام وی ام x22 اتوماتیک

کامپیوتر (ECU) یکی از مهم ترین قسمت ها در گیربکس AT است. این کامپیوتر اطلاعات مورد نیاز خود را مانند سرعت اتومبیل، میزان دور موتور و مقدار گشتاور خودرو، از طریق سنسورهای مختلف دریافت می‌کند.

از دیگر مزایای کامپیوتر گیربکس اتوماتیک این است که این قطعه عیب‌ و مشکلات خودرو و یا گیربکس را متوجه می‌شود. در صورت وجود عیب یا هر مشکلی آن را به گیربکس اطلاع می‌دهد به همین علت به آن مغز گیربکس هم می‌گویند.

مطلب مرتبط: گیربکس اتوماتیک ام وی ام(mvm)

همه چیز در مورد مشخصات ام وی ام x22 اتوماتیک

مشخصات ام وی ام x22 اتوماتیک
مشخصات ام وی ام x22 اتوماتیک

بررسی اجمالی ام وی ام x22 اتوماتیک

چری تیگو 3x یا همان ام وی ام x22 اتوماتیک، در سال 2016 در نمایشگاه پکن رونمایی شد. در ابتدا تمرکز این خودرو بر روی ظاهر و امکانات رفاهی‌اش بود که در این زمینه بسیار موفق عمل کرد. اما در عوض در هنگام حرکت با مشکلاتی روبه‌رو است که در ادامه در این مورد صحبت می‌کنیم.

مشخصات فنی ام وی ام x22

ابعاد ام وی ام x22 طول 4200 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاعی حدود 1570 است.

ام وی ام x22، نسخۀ اسپرت و جوان پسندی است که از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی استفاده می‌کند. این خودرو برای انتقال نیرو از یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته استفاده می‌کند تا نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

موتور ام وی ام x22

موتور ام وی ام x22
موتور ام وی ام x22

همانطور که در قسمت مشخصات فنی گفتیم این خودرو از موتور بنزینی استفاده می‌کند. عملکرد این خودرو در بخش مربوط به سرعت و موتور بسیار ضعیف است. بنابراین شما نمی‌توانید برای داشتن شتاب و سرعت زیاد از ام وی ام x22 اتوماتیک انتظارات زیادی داشته باشید.

اگر مقدار مصرف سوخت برای شما مهم است، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که این خودرو، جزء خودروهای کم مصرف چینی است. و به طور کلی مصرف سوخت مناسبی دارد اما در هنگام حرکت سرعت زیادی نخواهد داشت.

مشخصات ظاهری ام وی ام x22

فضای داخلی ام وی ام x22
فضای داخلی ام وی ام x22

برگ برنده و محبوبیت ام وی ام x22 اتوماتیک، در حقیقت همین ظاهر شیک و اسپرت آن است. طراحان شرکت چری با تولید خودرویی مطابق با مد روز توانستند افراد زیادی را به خود جذب کنند.

فضای داخلی ام وی ام x22، حالت مدرن و خوشایندی دارد، اما ابزار استفاده شده در کابین کیفیت مناسبی ندارند. به صورت کلی می‌توان به طراحی فضای داخلی ام وی ام x22 با توجه به قیمت پایین آن، نمرۀ بسیار خوبی داد.

تجهیزات ایمنی ام وی ام x22 اتوماتیک شامل:

  • سیستم ضد قفل ABS
  • تکنولوژی نیروی ترمز EBD
  • دو ایربگ برای سرنشینان جلو

قسمت پشت ام وی ام x22
قسمت پشت ام وی ام x22

امکانات رفاهی این خودرو عبارتند از:

  • دریچه تهویه اسپرت
  • فرمان هیدرولیکی
  • سیستم ضد سرقت
  • سنسور عقب

مزایای ام وی ام x22

1) موتور کم مصرف

همانطور که گفتیم، به علت نداشتن شتاب زیاد این خودرو سوخت کمی مصرف می‌کند. اگر به مصرف سوخت اهمیت زیادی می‌دهید و نداشتن شتاب برای شما اهمیت کم‌تری دارد، این خودرو گزینۀ خوبی برای شماست.

2) طراحی اسپرت و جوان‌پسند

اگر از افراد در مورد ام وی ام x22 اتوماتیک بپرسید، اولین موردی که در مورد آن صحبت می‌کنند طراحی زیبای آن است. به علت همین طراحی زیبا، ام وی ام x22 از رقبای خود جلو افتاد و فروش مناسبی بدست آورد.

معایب ام وی ام x22

1) موتور ضعیف

گشتاور تولیدی این خودرو بسیار کم است، به همین علت موتور عملکرد مناسبی نخواهد داشت و ضعیف عمل می‌کند. همین امر سبب می‌شود خودرو در سربالایی‌ها کشش مناسبی ندارد.

2) وضعیت ایمنی نامعلوم

ایمنی خودرو از مهم‌ترین موضوعاتی است که بسیاری از افراد به آن توجه می‌کنند. هنوز اطلاعاتی از ایمنی ام وی ام x22 اتوماتیک از شرکت C_NAP بدست نیامده است.

ام وی ام x22 جدید

تصویر ام وی ام x22 جدید
تصویر ام وی ام x22 جدید

پس از چند سال شرکت چری با تولید نسخه جدید چری تیگو 3x پلاس یا همان ام وی ام x22 جدید، همه را سوپرایز کرد.

ام وی ام x22 جدید مجهز به موتور 1.5 لیتری از نوع توربوشارژ است و خوشبختانه با تولید گشتاوری مناسب، شتاب بهتری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

 اگر از نظر فنی بررسی کنیم داشتن موتور توربوشارژ مهم‌ترین تغییر در این خودرو بود اما علاوه بر این در نسخه جدید ام وی ام x22، از گیربکس 9 سرعتۀ CVT استفاده شده است. از مزیت‌های گیربکس CVT ایجاد بی نهایت ضریب دنده است. در این نسخه طراحی ظاهری خودرو هم بهبود یافته و آن را زیباتر کرده است.

مطلب مرتبط: گیربکس cvt

قیمت ام وی ام x22 جدید و قدیم

به صورت کلی خودرویی وجود ندارد که 100 درصد توانسته باشد افراد را راضی نگه‌دارد، هر خودرویی در کنار مزایای خود قطعاً معایبی هم دارد. اما داشتن اطلاعات درست به شما برای گرفتن تصمیم کمک می‌کند.

متوجه شده‌اید که ام وی ام x22 جدید بسیار بهتر از نسخه قبلی است و به علت استفاده از گیربکس CVT عملکرد مناسب‌تری دارد. پس در مقایسه با نسخۀ قبلی خود قطعا قیمت بالاتری خواهد داشت. این خودرو با امکانات و آپشن‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌دهد، تاکنون توانسته محبوبیت بسیار زیادی را بدست آورد و فروش خوبی داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *